הצהרת תובע נגד אחיו של המחבל מהפיגוע בעיר דוד

בנצי לייזרוביץ No Comments on הצהרת תובע נגד אחיו של המחבל מהפיגוע בעיר דוד

הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה נגד אחיו של המחבל בן ה-13 שביצע את פיגוע הירי בחודש שעבר בעיר דוד בירושלים, החשוד כבעל הנשק ששימש לפיגוע

עיר דוד צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר חקירת המשטרה והשב״כ, הוגשה אתמול (רביעי) הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד אח המחבל בן ה-13 שביצע את פיגוע הירי בחודש שעבר בעיר דוד בירושלים.

כזכור, בתאריך 28.1 בשעות הבוקר התרחש פיגוע ירי באזור מעלות עיר דוד בירושלים. מחבל בן 13 תושב סילוואן הגיע למקום באמצעות אוטובוס, התהלך רגלית וארב מאחורי רכב חונה לקבוצת עוברי אורח שהלכו במקום ממולו. כשעוברי האורח חלפו את המחבל, הוא פתח לעברם בירי, ובתגובה הם השיבו מיד בירי ונטרלו אותו. בעקבות הפיגוע נפצעו שני אנשים, בהם קצין צה״ל שהשיב בירי לעבר המחבל (לא בתפקיד) באורח קשה. לזירת הפיגוע הגיעו מפכ״ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים שקיימו הערכת מצב. כבר בראשית החקירה התברר כי המחבל פעל לבדו, והאקדח עמו ביצע את הפיגוע נתפס בשטח ע״י כוחות המשטרה.

המחבל נעצר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשירות הביטחון הכללי. כבר ביום הפיגוע נעצר גם אחיו (בן 28 תושב סילואן), בחשד שהנשק ששימש לביצוע הפיגוע והוחזק בניגוד לחוק בביתם – היה שייך לו. אתמול הוגשה בבית המשפט הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד אחיו של המחבל ובימים הקרובים עם השלמת החקירה במחוז ירושלים ובשב״כ צפויה הצהרת תובע גם נגד המחבל. בנוסף מעצרו של המחבל הוארך השבוע עד לתאריך 22.3 ומעצרו של אחיו הוארך בחמישה ימים נוספים, זאת עד לתאריך 19.3.

בתוך כך, היום בפתח הערכת המצב השבועית של משטרת מחוז ירושלים, העניק מפקד המחוז ניצב דורון תורג׳מן תעודות הוקרה וההערכה לשוטרים ושוטרות שבלטו והצטיינו בפעילות מבצעית שביצעו לאחרונה. מבין מקבלי התעודות היו שלושה שוטרים של מרחב דוד, שאיתרו ועצרו בהר הבית את המחבל שביצע ביום שני האחרון את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים.

מפקד מחוז ירושלים אמר לשוטרים: "האירוע הזה הכי מתחבר להערכת המצב ולמציאות שאנחנו נמצאים בה, בפרט בהיבטי הפח״ע. במקרה זה הבנו את האירוע לאחר דיווח ולא ראינו אותו בזמן אמת. התנהלות מקצועית, זיהוי וחתירה למגע – זו הפעילות המצופה. האירוע הזה נגמר מהר מאוד, וזה בדיוק מה שמאפיין כרגע את התכונה סביב המפגעים הצעירים. בפעילותכם הבאתם לתפיסה מהירה מאוד של המחבל".

וידאו: דוברות המשטרה
video
play-sharp-fill

בסיום הערכת המצב אמר מפקד המחוז ירושלים: "עלינו להמשיך להיות דרוכים, נחושים והתקפיים אל מול איומי הטרור באשר הם. לפעול לשמירה על הביטחון השוטף והגברת תחושת הביטחון של תושבי העיר והמבקרים בה. לפעול לסיכול טרור ככל שניתן ובכל הכלים והאמצעים שברשותנו יחד עם השותפים שלנו. לפעול לתגובה מהירה לכל איום ולרכז מאמץ נגד פעילי טרור ומפרי סדר, נגד הסתה ברשתות ובכלל, וגם נגד תומכי הטרור. התקופה האחרונה חידדה לנו פעם אחר פעם, שגם בן 13 יכול לצאת ולבצע פיגוע שתוצאותיו קטלניות. זה חייב לחלחל עד אחרון השוטרים והלוחמים בתודעת המשימה ויש לתדרך ולתרגל את הכוחות בערנות הנדרשת, בבידוק מוקפד ובאבטחת כוחותנו. מעבר למאמץ מניעתי וסיכולי שכרוך בפעילות מוגברת בשטח, יש לאפשר את המשך מרקם החיים התקין באזור ולהימנע מפגיעה בבלתי מעורבים, תוך מיקוד הפעילות שלנו אל מול מחבלים, מפרי סדר ועבריינים".



0 תגובות